Direktlänk till inlägg 15 juli 2015

Barnmorskan i måndags

Av Linda - 15 juli 2015 10:17

Hej på er


Har inte hunnit (läs orkat   ) bloggat igår angående besöket hos barnmorskan.

Allt gick bara bra mitt blodsocker värde var bra men järnvärdet var lite lågt så nu ska jag äta järntabletterna samt att jag även ska börja ta blutsaft. För er som inte vet vad blutsaft är så är det typ en schot med järnsaft som man dricker 20 ml av.


Barnmorskam sa att jag ska gå på en test för att se att jag inte har fått graviddiabetes ochså och detta är inte för att jag har högt blodsocker eller något sånt utan det är för att jag har högt BMI (vilket jag hade från början innan jag blev gravid också) så dit ska jag gå på måndag.

Jag blev inte så glad övre det för det känns som att bara för att jag är överviktig så ska jag göra en massa extra grejer hela tiden vilket jag inte tycker om. Känns nästan som att jag måste säga upp mig från jobbet bara för att hinna göra allt dom vill att jag ska göra.

Jag ska gå på en massa undersökningar (dom för babyn i magen förstår jag så att dom ska se att allt utväcklas ordentligt) dom vill att jag ska börja äta anorlunda, börja träna, gå til sjukgymnaster mm men det känns inte som dom riktigt förstår att jag äter inte fel det är bara det att jag inte tränar så mycket som jag borde (vilket jag vet och försöker ändra på) för det jag äter går jag inte upp i vikt av om jag tränar.

Men men jag lyssnar väll bara med halva örat när dom säger det och ja jag vet att det är bra för barnet också att röra sig mm och jag gör så gott jag kan för att röra mig.


Det blev ett ganska gnälligt inlägg men så blir det ibland nu är det bara att blicka frammåt och se det possitiva att det inte är så långt kvar av graviditeten nu och att vi snart får träffa våran lilla/lille baby <3

     Här kommer en blid på lite statistik om braviditeten :)


Hoppas ni får en underbar dag <3

Kram Kram <3

 
 
anonym

anonym

19 juli 2015 22:00

Hej jag känner igen mig med övervikt hade galet mycket övervikt och kom som en chock för mig.
Men ända jag kan säga & försöka peppa är så här tänk positiv och att det är bara under din period just nu som gravid så fick jag tänka väldigt mycket när alla sötsaker lockade mig.
I dag sen förlossningen har jag nu gått ner 14,7 kg " dom kg jag gick upp" &.som har försvunnit rätt för på 5 månader sen dom senaste veckorna när jag börja träna regelbundet varannan dag så har 3,7 kg försvunnit.
Men behöver du lite råd av mig så hör gärna av dig.

http://mammamuxpux.bloggplatsen.se

Linda

19 juli 2015 22:06

Tack för tipset ska försöka tänka på det :). Ska ta tag bättre i träningen när babyn väl är född :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 maj 2017 17:01

Hej på er Idag fick Jasmine sitt 18 månaders vaccin och det gick förvånansvärt bra måste jag säga. Hon grät lite och sen va de över :) Hon "klarade" även de hon skulle kunna vid 18 månaders ålder men jag brukar inte bry mig så mycket om det där. ...

Av Linda - 21 april 2017 05:31


Idag bestämde sig Jasmine för att gå upp kl 04 :-/ vilket inte va jättepopulärt hos mig. Idag så kommer Jasmine va hemma från förskolan och umgås med sin moster ...

Av Linda - 18 april 2017 19:58

Hej på er hoppas ni har haft en bra dag och en bra påskledighet. Vi har haft det jätteskönt med mycket lek i parken ...

Av Linda - 15 april 2017 20:58

Glömde skriva att vi åt påskmiddag hos mamma å pappa när vi varit på Tom Tits. Vi åt så att säga påskmat vilket för oss innebär Janssons frestelse Prinskorv Köttbullar Lamm Potatis Och så drack vi påskmust ? ...

Av Linda - 15 april 2017 20:48


Hej och glad påsk på er Idag fick Jasmine sitt första påskägg. Hon fick ett gossedjurs troll och sen fick hon kritor och ritpapper. Hon blev väldigt glad över de och ville inte sluta rita när vi skulle klä på oss för att åka iväg. Idag har vi vari...

Ovido - Quiz & Flashcards