Direktlänk till inlägg 15 september 2015

Tisdag och vi har varit på tillväxtultraljud

Av Linda - 15 september 2015 20:22

Hej på er

Hoppas ni har haft en bra dag. Min dag har varit så där hade velat dragit täcket över huvudet och somnat om imorse och inte gått till jobbet men det var bara att släpa sig upp å gå i alla fall.

Kroppen har inte heller varit så snäll mot mig idag då jag antagligen har haft några jobbiga sammandragningar som har gjort att jag har haft ont. Känns skönt att man vet att det är helt normalt i alla fall och att det är ett tecken på att kroppen förbereder sig på förlossningen :-) ;-)

Ikväll var vi på ett tillväxtultraljud (tror jag det kallas) eftee som jag har ett högt BMI. På de ultraljudet tar dom olika mått på babyn för att se vad den väger och allt såg bra ut babyn väger ca 2,2 kg vilket är lite under genomsnittet men inte faligt utan helt normalt. Hon som gjorde ultraljudet sa även att det är en livlig liten en där inne. Babyn ville inte alls ligga still så hon fick vara lite snabb när hon tog måtten. Hon såg även att babyn har vänt sig så huvudet ligger neråt, ryggen på min vänstra sida och rumpan uppot precis som det ska va och det är de jag har gissat på också :-)

Efter som babyn inte är förstor så "firar" jag med en marabou idag och unnar mig det ;-) :-D

Jag har öven köpt en tröja till herr Anttila bilden ser ni nedan :-)

Hoppas ni får en bra kväll <3 <3
Kram kram <3 <3

 
 
Familjenbloggen

Familjenbloggen

16 september 2015 00:37

Lycka till!

http://familjenbloggen.bloggplatsen.se

Linda

16 september 2015 10:12

Tack så mycket :)

 
Ingen bild

Johanna

19 oktober 2015 01:07

Hej!
Vi har en liten tjej född i slutet på augusti med Heterotaxi.
Skicka ett pm på Facebook om du vill ha kontakt 😀
Lycka till med fl!
Hälsningar Johanna Immo

Linda

21 oktober 2015 14:22

Tack så mycket :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 maj 2017 17:01

Hej på er Idag fick Jasmine sitt 18 månaders vaccin och det gick förvånansvärt bra måste jag säga. Hon grät lite och sen va de över :) Hon "klarade" även de hon skulle kunna vid 18 månaders ålder men jag brukar inte bry mig så mycket om det där. ...

Av Linda - 21 april 2017 05:31


Idag bestämde sig Jasmine för att gå upp kl 04 :-/ vilket inte va jättepopulärt hos mig. Idag så kommer Jasmine va hemma från förskolan och umgås med sin moster ...

Av Linda - 18 april 2017 19:58

Hej på er hoppas ni har haft en bra dag och en bra påskledighet. Vi har haft det jätteskönt med mycket lek i parken ...

Av Linda - 15 april 2017 20:58

Glömde skriva att vi åt påskmiddag hos mamma å pappa när vi varit på Tom Tits. Vi åt så att säga påskmat vilket för oss innebär Janssons frestelse Prinskorv Köttbullar Lamm Potatis Och så drack vi påskmust ? ...

Av Linda - 15 april 2017 20:48


Hej och glad påsk på er Idag fick Jasmine sitt första påskägg. Hon fick ett gossedjurs troll och sen fick hon kritor och ritpapper. Hon blev väldigt glad över de och ville inte sluta rita när vi skulle klä på oss för att åka iväg. Idag har vi vari...

Ovido - Quiz & Flashcards