Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

Nu var det ett tag sen jag skrev

Av Linda - 13 juli 2015 13:16

Hej på er


Nu var det ett tag sen jag skrev men allt är bara bra.


Vi har varit på mallis i två veckor (super skönt). Vi var där med min syrra och hennes festman. Mamma å pappa var redan där och det var en överaskning för pappa att vi kom ner. Han fyller nämligen jämt i Agusti men ville åka nu så då bestämde vi oss för att överaska honnom så det blev typ en familjesemester :)

Nu är det tillbaka till jobbet och nu kommer jag jobba fram till ca två veckor innan beräknar förlossnings datum (är min plan i alla fall)


I helgen har vi haft stora städning och rensat en massa. Slängt och skickat till sacend hand och det kändes så himmla skönt att bli av med lite grejer. Vi måste ju göra plats för att kunna ställa in en säng och ett skötbord till den lille.

Vi hoppas ju dock på att vi ska hitta en större lägenhet innan hon/han kommer, så håller alla tummar för det.


Hur är det med den lille/lilla då kan man ju fråga sig

Som det värkar så är allt jätte bra. Babyn rör sig som bara den nu så tror det kommer bli en livlig unge ;). Herr Anttila har fått känna några sparkar/rörelser vilket han tyckte va jättekonstigt första gången men nu tro jag han tycker det är mysigt ;). Det värkar så i alla fall för han känner mer på magen nu en han gjorde förut och pratar med babyn och pussar på magen <3

Det enda som är jobbigt med att den lille/lilla sparkar är att hon/han har en benägenhet att sparka mycket nere i livmoderna så det gör lite ont. För någon dag sen var jag öm ett tag efter också :( men men det är ju bra att man vet att allt verkar vara bra med babyn i alla fall :)


Idag är det besök hos barnmorskan. Jag vet att vi bland annat ska ta blodsocker prov så vi får se om blodsockret har blivit förhöjt eller ej. Så vitt jag vet har jag ätigt som vanligt, blev kanske lite mer godis mm dom där två veckorna på mallis men men man måste ju få unna sig ibland ;)


Hoppas allt är bra med er <3

Kram Kram <3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 maj 2017 17:01

Hej på er Idag fick Jasmine sitt 18 månaders vaccin och det gick förvånansvärt bra måste jag säga. Hon grät lite och sen va de över :) Hon "klarade" även de hon skulle kunna vid 18 månaders ålder men jag brukar inte bry mig så mycket om det där. ...

Av Linda - 21 april 2017 05:31


Idag bestämde sig Jasmine för att gå upp kl 04 :-/ vilket inte va jättepopulärt hos mig. Idag så kommer Jasmine va hemma från förskolan och umgås med sin moster ...

Av Linda - 18 april 2017 19:58

Hej på er hoppas ni har haft en bra dag och en bra påskledighet. Vi har haft det jätteskönt med mycket lek i parken ...

Av Linda - 15 april 2017 20:58

Glömde skriva att vi åt påskmiddag hos mamma å pappa när vi varit på Tom Tits. Vi åt så att säga påskmat vilket för oss innebär Janssons frestelse Prinskorv Köttbullar Lamm Potatis Och så drack vi påskmust ? ...

Av Linda - 15 april 2017 20:48


Hej och glad påsk på er Idag fick Jasmine sitt första påskägg. Hon fick ett gossedjurs troll och sen fick hon kritor och ritpapper. Hon blev väldigt glad över de och ville inte sluta rita när vi skulle klä på oss för att åka iväg. Idag har vi vari...

Ovido - Quiz & Flashcards